Banner v záhlaví
Banner v záhlaví
Banner v záhlaví

Libanon: krizové start-upy stabilizovány

Libanon: krizové start-upy stabilizovány

Libanonský trh, nyní již znovu plně dolarizovaný, pročistil ty start-upy, které vznikly během krize, ale nebyly připraveny na přechod do ekonomiky fungující na klasické cenové úrovni v dolarovém přepočtu. Jinými slovy, ty projekty, které byly založené pouze na láci práce dané výhodným a neustále se propadajícím kurzem libanonské liry skončily nedlouho poté, co se kurz stabilizoval a ceny vstupů začaly rovnat.

  • Typickým příkladem relativně úspěšných start-upů jsou projekty dodávající přidanou hodnotu, marketing a logistiku místně vyráběným či pěstovaným produktům
  • Schopnost „zabalit“, najít klienta a odeslat se vhodně doplňuje s místní dovedností i potřebou odbytu na straně prvotních výrobců
  • Nejčastějším cílem takto lokálně vyprodukovaného exportu jsou země Perského zálivu, případně destinace libanonské diaspory

Related posts